Wat is uitslapen?

06:00


Ja die vraag stel ik mij heel vaak want wat is uitslapen nou eigenlijk? Voor de één is uitslapen tot een uur of drie in de middag maar voor een ander is 8 uur al uitslapen. In mijn geval ben ik zeker van het uitslapen tot 8 uur en dit heb ik eigenlijk zo vanuit huis mee gekregen. Maar gebeurd het vaak dat ik uitslaap? Nou eigenlijk niet want dit artikel zit ik ook alweer om 07:00 in de ochtend te typen op mijn zondag. Ja misschien kijk je nu met grote ogen naar dat zinnetje maar het is echt waar.

Mijn vriend daarin tegen ligt nu nog heerlijk te slapen en hij red het makkelijk tot een uur of 12 wat soms bij mij nog wel geïrriteerd maakt. Bij ons thuis was het namelijk altijd heel normaal om op tijd uit bed te komen want dan had je nog wat aan je dag. Ik vind het nu heel erg zonde dat wij pas op pad kunnen zodra mijn vriend eindelijk eens ontwaakt is en dat duurt ook nog wel even. Gelukkig kan ik mezelf goed vermaken want anders zou het in onze relatie niet werken. Toch was het voor mijn ouders wel altijd een ergernis omdat hun het totaal niet gewend zijn er ook niet meer aan kunnen wennen. 

Als ik dan een keer om 9 uur wakker word dan schrik ik ook daadwerkelijk wakker. Ik ben ook direct helemaal uit mijn ritme en de dag begint dan heel slecht. Oké ik kan ook zo nu en dan last van een ochtend humeur hebben als het wel vroeger is dan een uur of 7 maar dat hebben er toch wel meer? Soms heb ik wel het gevoel dat ik moe ben en dan sluit ik nog even mijn ogen maar in slaap komen dat gebeurd niet hoor. Oja wat ook leuk is dat ik dus nooit een wekker nodig heb want ik word toch wel op tijd wakker. Mijn vriend vind dit heel fijn natuurlijk want die slaapt nog wel eens door zijn wekkers heen tot ergernis van mij weer omdat ik die aan moet horen haha. 

Slaap jij regelmatig uit of heb jij ook dat je dagelijks op tijd wakker bent? 

Liefs Chantal

You Might Also Like

0 reacties