Mijn werk als kassamedewerker

06:00


Na het behalen van mijn Vmbo-T ben ik de Hotelschool gaan doen maar door omstandigheden heb ik deze niet afgemaakt ondertussen heb ik ook nog de Detailhandel gedaan maar ook dit was het niet helemaal. Op een gegeven moment was het hoogste woord eruit bij mijn ouders en moest ik toch echt op zoek naar werk en ik zeg je met een vmbo-t papiertje en je sociaal hygiëne kom je niet heel ver. Afwijzing na afwijzing maar december 2012 werd ik terug gemaild door de Dekamarkt om op sollicitatiegesprek te komen. Ouders zaten in de auto te wachten en ja hoor ik had per 23 januari 2013 een baan.

Mijn eerste halfjaar heb ik met heel veel plezier in het filiaal gewerkt maar zij waren verbouwd en hadden onwijs veel personeel aangenomen dat ik helaas moest vertrekken. In mijn vakantie een week voordat mijn contract verliep nam ik contact op om mijn rooster te vragen maar toen deden ze een beetje vaag. Op dat moment wist ik het eigenlijk al ik lag er uit en ja hoor bij aankomst zag ik mezelf niet meer staan op het rooster. Eenmaal in kantoor had de hoofd caissière goed en slecht nieuws voor me. Het slechte nieuws was dat mijn contract hier niet verlengd kon worden en het goede nieuws dat ik wel overgeplaatst kon worden naar een ander filiaal. Natuurlijk zei ik daar Ja! op dus direct daar naar toe gereden met mams en mijn contract werd toen verlengd.


Inmiddels 1 1/2 jaar verder en een tweede contract verlenging werk ik nog steeds met heel veel plezier in dit filiaal. Eigenlijk ben ik heel blij dat ik hier naar toe over ben geplaatst want inmiddels ben ik in opleiding tot 1e caissière. Als 1e caissière ben je de rechterhand van de hoofd caissière dus heb je heel veel verantwoordelijkheid. Mijn eerste halfjaar stond ik vooral in de slijterij dagelijks waar ik het onwijs naar mijn zin had maar inmiddels ben ik niet weg te slaan bij de informatiebalie. Achter de kassa zitten doe ik vrijwel nooit meer en daar ben ik blij om want zitten de hele dag is echt niks voor mij.

Ik had altijd de gedachten dat ik nooit in een supermarkt zou werken maar nu ik er eenmaal werk besef ik hoeveel plezier en gezelligheid je kunt hebben met je collega's. De ouderen maar ook zeker de jongeren die in de avond of weekend werken. Ons filiaal heeft best een hecht team waardoor je een stuk prettiger werkt dan als dat niet zo is. Helaas moet ik wel afwachten of ik januari 2016 een vast contract aangeboden krijg waar ik natuurlijk wel op hoop maarja tot dit tijd maak ik me nog even geen zorgen.

Liefs Chantal

You Might Also Like

0 reacties