Eerste keer oppassen op Kian

06:00


Vrijdag 6 maart 2015 was het dan eindelijk zover ik ging oppassen op Kian. Vandaag was meneer ook alweer drie maanden dus werd het ook wel eens tijd dat zijn tante de hele dag samen met hem was. Helaas moest ik wel rond 07:00 bij mijn ouders thuis zijn omdat mijn zus vroeg moest beginnen maar dat had ik er allemaal voor over want ik had er zin in. Mijn zus kwam aan en gaf Kian nog even borstvoeding en toen moest ze toch echt wel richting haar werk.. SPANNEND!

Meneer lag te slapen maar na een halfuurtje was hij er toch wel klaar mee dus heb ik hem onder het speeltoestel gelegd en hij gaat het steeds meer ontdekken. Ondertussen lag ik er naast en deed ik gezellig mee. Na een tijdje begon hij langzaam weer moe te worden dus heb ik hem in bed gelegd en ging hij een tukkie doen. Ondertussen was ik een beetje bezig op de computer en het was alweer 3 1/2 uur geleden dat Kian gegeten had en er mocht maximaal 4 uur tussen zitten. Toen kwam de uitdaging om voor de eerste keer zijn luier te verwisselen en dat ging gelukkig helemaal goed.


Ik legde Kian toen even neer maar néé hoor toen moest tante ook gelijk even een flesje maken want meneer had honger. Het flesje was gemaakt en toen wou ik hem geven maar tot mijn verbazing kwam er helemaal niets uit en ik voelde me echt heel dom. Hoe kan dit nou en hoe ga ik dit oplossen grrr.. Nadat ik de dop eraf had gehaald zag ik dat er nog een sluiting in zat en nadat ik deze eruit had gehaald kon Kian gaan drinken. Hij dronk zijn flesje goed leeg en na een boertje gingen we samen op pad om even een stukje te gaan wandelen.

Het was nog best raar om met een kinderwagen te wandelen maar mijn moeder heeft een hele fijne dus dat ging erg makkelijk. Ik was nog geen 15 minuten onderweg en toen lag Kian al helemaal in dromenland dus besloot ik om even wat boodschapjes te halen en daarna weer door naar huis te gaan. Kian lag op dat moment nog lekker te slapen dus heb ik hem heerlijk laten liggen en ben ik een broodje gaan eten.


Het was half 2 en meneer begon langzaam te ontwaken en ja hoor nadat de kleine oogjes helemaal open waren was het tijd voor flesje nummer twee. Hij liet nu een klein beetje in de fles zitten maar hoe lief dat hij zelf de fles pakte want ik kan het zelf wel tante Chantal. Na het eten gingen we samen even babbelen en heel erg veel lachen want wat is het toch een schatje. Daarna besloot ik dat het wel weer tijd was voor een slaapje want zijn ogen vielen dicht maar Kian dacht hier even anders over. Ik dacht dat het aan zijn luier lag maar nadat deze verwisseld was lag hij nog te jammer. Na wat geknuffel lag ik Kian neer en toen was het 10 seconden even drammen en meneer lag te slapen.


Op dat moment was het alweer bijna tijd dat mijn moeder thuis kwam dus zat mijn eerste dag oppassen er alweer op. Het was super gezellig en fijn zo'n klein mannetje te verzorgen, knuffelen en mee te spelen. Over een paar dagen mag ik weer een hele dag op mijn lieve neefje passen en ik heb er nu alweer zin in want was is het leuk om tante te zijn!

Liefs Chantal

You Might Also Like

0 reacties