Voor- en nadelen van op jezelf wonen / samenwonen

06:00


Het is alweer bijna een maand geleden dat ik samen ben gaan wonen met mijn vriend Jasper en elke dag besef ik meer en meer hoe blij ik met ons huis ben. Natuurlijk komt er een hoop bij kijken en ondanks dat je een plan-van-aanpak hebt gemaakt komen er altijd weer dingen erbij. Ik ben ook direct vanuit het huis van mijn ouders direct op mezelf gegaan dus nooit kunnen wennen aan het idee dus dat was wel spannend maar het gaat ons goed af.

***

Voordelen van op jezelf wonen / samenwonen

1. Eten wat je zelf wilt!

Oké dit kan ook een valkuil gaan worden maar tot nu toe gaat het nog goed. Mijn ouders hebben door mij al een aantal maanden en zeg gerust bijna een jaar weinig tot geen pasta kunnen eten. Dus zij zitten nu lekker aan de pasta's en ik ben flink aan het experimenteren. Wel maak ik wekelijks een lijstje met wat wij gaan eten want anders zie ik het snel de verkeerde kant op gaan.

2. Bed opmaken waarom?

Dit was een heel erg irritatie punt van mijn ouders want mevrouw maakte eigenlijk nooit haar bed op. Mijn vriend is jammer genoeg net zo erg als mij dus *oeps*  het gebeurd nu ook niet dagelijks. Maar... het gebeurd wel vaker dan toen ik huis woonde haha. Ik heb daar gewoon toch geen zin en kracht voor in de ochtend en néé ik schaam me er niet voor.

3. Lekker met een dekentje op de bank liggen

Als ik had gewild thuis dan had het wel gemogen maar toch in je eigen huisje gaat dit is een stuk makkelijker. Na een lange dag op mijn werk haalt mijn vriend de deken van boven en lig ik zo lekker een aflevering Walking Dead te kijken.

Nadelen van op jezelf wonen / samenwonen

1. Ojee! de handdoeken zijn op.

Ik was een aantal dagen ziek dus de was schoot er een beetje in tot ik opeens ging douchen en er nog maar één handdoek lag. Ja er is geen papa of mama meer die je was doet en als het niet gedaan word op je op een gegeven moment pech! Hier moet ik mijn draai dus nog wel nog een beetje in vinden maar ik heb nog genoeg de tijd toch haha..

2. Vaatwasser inruimen en uitruimen

Wij waren altijd best verwend want papa deed dit elke avond maar nu moet mijn vriend of ik het toch nu zelf doen. Tot mijn verbazing gaat het nog redelijk goed aan mijn kant al moet ik mijn vriend af en toe nog wel even een schop onder zijn kont geven.

3. Huisje doen

Ik merkte toen ik een paar dagen ziek was dat ik absoluut geen zin had om wat in huis te doen maar ja als mijn vriend sommige dingen doet ben ik er ook niet helemaal blij. Toen ik thuis woonde werd het huis gewoon gedaan al voelde je je niet zo lekker maar nu moet je toch de handen uit de mouwen steken. Gelukkig hebben we het ritme wel lekker te pakken want wij zijn rommelig maar ik wil echt niet dat ons huis dat uiteindelijk ook gaat worden dus daar hebben wij goede afspraken over gemaakt.

***

Om eerlijk te zijn vind ik het onwijs meevallen om op mezelf te wonen / samenwonen. Ik kan juist heerlijk me gang gaan en nadelen zijn er niet echt want die kun je ook weer zelf oplossen. Tuurlijk ben ik jarenlang onwijs verwend door mijn ouders maar daardoor waardeer ik hun nu ook steeds meer voor wat zij allemaal gedaan hebben voor ons. Jasper en ik gaan onze toekomst verder opbouwen in ons huisje!

Liefs Chantal

You Might Also Like

0 reacties