Tips voor in de keuken

06:00



Zo nu en dan wil ik ook op deze blog een artikel plaatsen wat met food te maken heeft dus vandaar vandaag een aantal tips voor in de keuken. Ik ben een liefhebber van koken net als Amanda dus tips zijn altijd welkom en hoop ook voor jullie.

1. Kokend water niet laten overlopen

Wat heb ik toch een hekel eraan als het water overkookt tijdens het koken van aardappels of pasta. Nooit geweten dat je met één keukengerei dit allemaal kan verhelpen. Leg een houten lepel op de pan en voorkom dat je pan met kokend water overloopt. Zou het ook helpen met een andere keukengerei? Dat heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd.

2. Zijn de eieren nog goed?

Als je Foodgloss volgt op Youtube dan heb je het vaak genoeg van haar gezien hoe je het kunt controleren maar voor de lezers die haar niet volgen hier de tips.

- Doe het ei in een apart bakje en blijft de dooier heel dan is hij vers gaat hij stuk dan is hij al wat ouder en zal hij over enkele dagen niet meer goed zijn.
- Vul een bak met water en plaats er een ei in. Blijft het ei op de bodem liggen dan is hij prima. Drijft het ei naar boven? Dan zou ik het ei weg gooien.

3. Bruine sla hoe voorkom ik dit? 

Hoe vaak gebeurd het wel niet dat je sla koopt en het na twee dagen al bruin uitgeslagen is. Hoe voorkom je dit? Zorg ervoor dat je de sla droogt bewaard door het in een plastic zak te doen met wat gevouwen keukenpapiertjes aan de bovenkant van de sla. Sluit de plastic zak goed af en zorg er voor dat er geen lucht in de zak zit.

4. Hoe kan ik gelijk mijn ijs eten?

Herken je dit ook als je net trek hebt in twee bolletjes ijs maar dan eerst een tijd moet wachten voordat het schepbaar is. Heb je net een bak ijs gekocht doe de gehele inhoud dan in een ziplock zakje. Trek in ijs? Haal het ziplock zakje uit de diepvries en je ijs is gelijk schepklaar.

5. Waarom heeft deze pot niet een makkelijk deksel?

Gelukkig zijn er steeds meer potten met een makkelijker deksel om te openen. Toch zitten er af en toe nog een paar tussen waar je flinke armkracht voor nodigt heb. Trek een rubberen handschoen aan en in een mum van tijd draai je de deksel los.

Liefs Chantal

You Might Also Like

0 reacties